پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3497
-
الف
+

ریشه‌کن شدن فقر با توسعه‌ی صنعت گردشگری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: با توسعه صنعت گردشگری می‌توان شاهد ریشه‌کن شدن فقر و بیکاری خواهیم بود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: با توسعه صنعت گردشگری می‌توان شاهد ریشه‌کن شدن فقر و بیکاری خواهیم بود.

مرتضی رحمانی اظهار داشت: صنعت گردشگری موضوعی بسیار مهم و تاثیرگذار در اشتغالزایی و حمایت از آثار طبیعی و تاریخی است.

وی در مراسم افتتاحیه کارگاه بین‌المللی یونسکو در بیستون با عنوان «مدیریت پایدار گردشگری در محوطه‌های میراث جهانی» بیان کرد: در عصر ما از گردشگری به عنوان عاملی موثر در جهت ریشه‌کن کردن فقر و بیکاری یاد می‌شود. او همچنین اظهار داشت که این امر توانمندسازی زنان و پایداری محیط‌زیست را هم به همراه خواهد داشت.

رحمانی با اشاره به ثبت سی و یک هزار اثر تاریخی فرهنگی در کشور گفت: در حال حاضر 21 اثر تاریخی فرهنگی از کشورمان ایران در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده که هر کدام از این آثار می‌تواند به توسعه گردشگری کشور کمک ویژه‌ای کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به لزوم توجه به پتانسیل صنعت گردشگری محلی در ایجاد توسعه پایدار، گفت: استفاده از ظرفیت‌های محلی می‌تواند در نهایت منجر به توسعه منطقه‌ای شود. وی ادامه داد: صنعت گردشگری نیاز به مدیریت پایدار، برنامه‌ریزی هدفمند و بازاریابی مدون دارد و در این راستا مدیریت، تخصص و آموزش نیروهای مجرب می‌تواند در فراهم آوردن زیرساخت‌های این مسئله بسیار راهگشا باشد.

م ب / ح ی

نظر شما
ارسال نظر